Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Sposoby na domowe spa czyli jak zrobić sobie domowe spa?
Spa kojarzy nam się często z luksusem, czasem i pieniędzmi. Jednak przy niewielkich inwestycjach i zmianach w łazience możesz poczuć się w domu jak w spa każdego
Jak w naturalny sposób pozbyć się cellulitu?
Cellulit to domena nie tylko osób otyłych lecz także tych o prawidłowej masie ciała. Jest to zmora wielu kobiet, często jego zbytnia widoczność jest spowodowana rozregulowaną
Sposoby na depilację - depilacja laserowa nóg i okolic bikini Warszawa.
Obecnie depilacja czy golenie nóg oraz pach jest powszechne wśród kobiet. W sezonie letnim baczną uwagę zwracamy na wydepilowane, gładkie nogi i
Zadbaj o sylwetkę
Niedługo zaczyna się lato, czas najgorętszych dni, kiedy każda z pań chciałabym czuć się komfortowo w swoich najlepszych ubraniach. Dobry ciuch nie każdemu wystarczy jednak do szczęścia. W tym okresie
Usuwanie makijażu permanentnego laserem opinie. Co zrobić, gdy makijaż permanentny nie wyjdzie jak trzeba? Laserowe usuwanie makijażu permanentnego Poznań
Choć makijaż permanentny stał się już bardzo popularny i niemal
Ekologiczne farby do włosów. Czym farbować włosy - włoskie farby do włosów fryzjerskie
Polski rynek dosłownie zalewa fala produktów z zachodu. Błądzimy po półkach niczym dzieci we mgle i często nie możemy zdecydować się
Usuwanie blizn pooperacyjnych - Warszawa
W przypadku wielu operacji na ciele pacjenta powstają nieestetyczne blizny, które są widoczne i powodują wiele kompleksów. Jeśli dana blizna bardzo przeszkadza, zwłaszcza wówczas

Posted by on Lut 25, 2021 in Zdrowie |

Wapń czyli pierwiastek niezbędnym dla naszych kości

Wapń czyli pierwiastek niezbędnym dla naszych kości

Powszechnie zwykło się uważać wapń niemal za synonim produktów mlecznych. Traktowany jest za jego najlepsze źródło, niestety jakość produktów mlecznych co raz częściej pozostawia wiele do życzenia. I zdarza się, że nawet osoby spożywające duże jego ilości mają niedobory. Wbrew powszechnej opinii najwięcej łatwo przyswajalnego wapnia znajduje się nie w mleku a w algach morskich, suszonej trawie pszenicznej lub jęczmiennej, sardynkach, migdałach i natce pietruszki. Prawdopodobnie produkty mleczne zostały błędnie uznane za jego najlepsze źródło. Dowodem na to może być fakt, że na ogół wegetarianie posiadają mocniejsze kości i mniejsze niedobory wapnia.

Wapń cenny składnik twojej diety

  • buduje kości
  • wzmacnia kości
  • jest składnikiem zębów i paznokci
  • wzmacnia stawy
  • reguluje prawidłową pracę układu krwionośnego
  • wpływa na pracę układu nerwowego

Czynniki wpływające na gorsze wchłanianie wapnia

  1. Nadmiar białka w diecie, szczególnie mięsa.
  2. Nadmiar soli w codziennej diecie.
  3. Cukier rafinowany a także zbyt duża ilość substancji słodzących i słodkich pokarmów.
  4. Kawa, napoje słodzone, alkohol,
  5. Narkotyki, papierosy
  6. Zbyt niska aktywność fizyczna.
  7. Warzywa z rodziny psiankowatych – ziemniaki, pomidory, bakłażany i słodkie papryki, które zwierają solaninę; jest to substancja blokująca wchłanianie wapnia.

Jest kilka przyczyn, dla których rośliny są najlepszym źródłem przyswajalnego wapnia. Główną przyczyną są kwasy powstające w trakcie trawienia mięsa, aby je zneutralizować organizm potrzebuje wapnia. Im więcej mięsa w diecie, tym większy niedobór wapnia w organizmie.
Każdego dnia nasz organizm potrzebuje nowych dostaw wapnia. Są jednak okresy w których potrzebuje go znacznie więcej np. w okresie wzrostu, w okresie dojrzewania, w czasie ciąży. Wraz z wiekiem, starsi ludzie dużo słabiej przyswajają wapń, kobiety po menopauzie potrzebują go szczególnie dużo. Podobnie jak podczas chorób serca i naczyń krwionośnych oraz przy zaburzeniach związanych z kośćmi.