Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Olejek lawendowy - samo zdrowie
Ostatnio dużą popularność zyskują olejki eteryczne. Już od bardzo dawna ludzie doceniają ich lecznicze właściwości. Wykorzystywane są w medycynie, kuchni czy też kosmetologii. Istnieje
Makijaż permanentny Sosnowiec. Czy warto decydować się na makijaż permanentny? Opinie makijaż permanentny brwi
Wśród kobiet już od dłuższego czasu ogromnym zainteresowaniem cieszy się trwały makijaż. Wśród wielu jego
Żel aloesowy, jego właściwości, dlaczego produkt jest doskonały na lato?
Żel aloesowy który swoją popularność zyskał niedawno, zdecydowanie jest wart uwagi obecnie w sprzedaży mamy sporo produktów które w swoim składzie
Loreal Expert. Zmiany na lepsze - metamorfoza fryzury Warszawa.
W tej codzienności, szarości i powtarzalności dnia codziennego, myślimy czasem o delikatnej zmianie lub totalnej przemianie, wręcz metamorfozie.Najbardziej
Kombajn kosmetyczny z mezoterapią - mezoterapia igłowa Kraków
W dużych miastach takich jak np. Kraków czy Warszawa w wielu gabinetach kosmetycznych skorzystać można z wysokiej jakości zabiegów takich jak mezoterapia igłowa.
Sposoby na suchą skórę
Wygląd naszej skóry zależy od wielu czynników. Nie bez znaczenia jest genetyka, tryb życia, dieta oraz sposób pielęgnacji. O ile z genami nie możemy walczyć, o tyle na pozostałe czynniki mamy spory
Odchudzanie to matematyka!
Jeszcze nie wymyślono innego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów, niż... jedzenie o przynajmniej połowę mniej. A dlaczego?

 

Ponieważ osoby chcące uzyskać lepszą sylwetkę, to

Posted by on Lut 25, 2021 in Zdrowie |

Wapń czyli pierwiastek niezbędnym dla naszych kości

Wapń czyli pierwiastek niezbędnym dla naszych kości

Powszechnie zwykło się uważać wapń niemal za synonim produktów mlecznych. Traktowany jest za jego najlepsze źródło, niestety jakość produktów mlecznych co raz częściej pozostawia wiele do życzenia. I zdarza się, że nawet osoby spożywające duże jego ilości mają niedobory. Wbrew powszechnej opinii najwięcej łatwo przyswajalnego wapnia znajduje się nie w mleku a w algach morskich, suszonej trawie pszenicznej lub jęczmiennej, sardynkach, migdałach i natce pietruszki. Prawdopodobnie produkty mleczne zostały błędnie uznane za jego najlepsze źródło. Dowodem na to może być fakt, że na ogół wegetarianie posiadają mocniejsze kości i mniejsze niedobory wapnia.

Wapń cenny składnik twojej diety

  • buduje kości
  • wzmacnia kości
  • jest składnikiem zębów i paznokci
  • wzmacnia stawy
  • reguluje prawidłową pracę układu krwionośnego
  • wpływa na pracę układu nerwowego

Czynniki wpływające na gorsze wchłanianie wapnia

  1. Nadmiar białka w diecie, szczególnie mięsa.
  2. Nadmiar soli w codziennej diecie.
  3. Cukier rafinowany a także zbyt duża ilość substancji słodzących i słodkich pokarmów.
  4. Kawa, napoje słodzone, alkohol,
  5. Narkotyki, papierosy
  6. Zbyt niska aktywność fizyczna.
  7. Warzywa z rodziny psiankowatych – ziemniaki, pomidory, bakłażany i słodkie papryki, które zwierają solaninę; jest to substancja blokująca wchłanianie wapnia.

Jest kilka przyczyn, dla których rośliny są najlepszym źródłem przyswajalnego wapnia. Główną przyczyną są kwasy powstające w trakcie trawienia mięsa, aby je zneutralizować organizm potrzebuje wapnia. Im więcej mięsa w diecie, tym większy niedobór wapnia w organizmie.
Każdego dnia nasz organizm potrzebuje nowych dostaw wapnia. Są jednak okresy w których potrzebuje go znacznie więcej np. w okresie wzrostu, w okresie dojrzewania, w czasie ciąży. Wraz z wiekiem, starsi ludzie dużo słabiej przyswajają wapń, kobiety po menopauzie potrzebują go szczególnie dużo. Podobnie jak podczas chorób serca i naczyń krwionośnych oraz przy zaburzeniach związanych z kośćmi.